Elk jaar in september wordt de algemene ledenvergadering gehouden. In deze vergadering legt het bestuur verantwoording af aan de leden over het beleid en de financiën. Een kascommissie heeft voorafgaand aan de vergadering een kascontrole uitgevoerd en brengt hiervan verslag uit.
Indien bestuursleden aftredend zijn, worden (nieuwe) leden voorgedragen en kunnen deze gekozen danwel herkozen worden.
Onze vereniging is groot geworden door de inzet van heel veel leden in diverse functies en rollen. Een klein aantal heeft zich weten te onderscheiden door gedurende vele jaren actief te zijn in meerdere hoedanigheden. Als dank zijn zij door de leden benoemd als ere-leden.
Het zijn: Hans Egeter
Joop Kat
Aad Morren
Marlous Sonneveld-Holla
Riekje de Vries-Pels
Martien de Vries
Do Witteman
Het bestuur van de Langlaufvereniging Gouda bestaat uit maximaal 7 leden en komt maandelijks, op donderdagavond, samen in de Skihut. De bestuursleden worden voor 4 jaar benoemd door de ledenvergadering, en kunnen na 4 jaar nog eenmaal herkozen worden. De organisatie van de vereniging is vastgelegd in de statuten en het huishoudelijke reglement. Het bestuur beheert deze documenten.
Cursusadministratie:
Monique Leeflang cursus@langlauf.nl
Bea Marsman
Ledenadministratie:
Marie-José Steenwinkel leden@langlauf.nl
Coördinatie bardienst:
Wim van Wely bar@langlauf.nl
Coördinatie skishop:
Marcoline Leen skishop@langlauf.nl
Beheer website:
Dirk Rompel webmaster@langlauf.nl
De vereniging zou niet kunnen bestaan zonder de inzet van heel veel vrijwilligers. Behalve de trainers en bestuursleden zijn er nog een groot aantal mensen die regelmatig hun tijd en energie inzetten om de vereniging draaiende te houden. Wil je zelf ook een bijdrage leveren, als trainer, bestuurslid of ondersteunende functie? Meld je dan bij een van de bestuursleden: bestuur@langlauf.nl
Medewerkers bardienst
De gastvrouw of gastheer die in de Skihut achter de bar staat en daar informatie geeft over de vereniging en de baan, baankaarten en abonnementen verkoopt en ervoor zorgt dat alles netjes blijft.
Wil jij ook 3 of 4 maal per jaar een ochtend of middag onze gastvrouw of gastheer zijn? Meld je dan aan bij: bar@langlauf.nl
Neerleggen en opruimen van de baan
Elk jaar opnieuw kost het heel veel tijd en energie om in september de baan netjes neer te leggen en in februari/maart weer op te ruimen. Natuurlijk verwachten we daarvoor een bijdrage van alle leden.
Daarnaast is er een vaste groep die ook op doordeweekse dagen hieraan werkt. Wil je je bij deze groep aansluiten meld dit dan bij baan@langlauf.nl
Handige klussers
Op en rond de baan zijn het hele jaar door veel klussen te doen: verven van het clubhuis en omliggende gebouwen, maken van materialen (bv. ski-rek, wasplaats vernieuwen, wip), klein onderhoud aan ski’s en bindingen, werkzaamheden aan grond en bestrating etc. etc. Een vaste groep klussers werkt bij grotere projecten samen en bij kleinere klussen zelfstandig.
Wil je meewerken aan het onderhouden van de baan? Meld je dan bij baan@langlauf.nl
In 2001 ben ik toevallig op een Open Dag van de langlaufvereniging terecht gekomen. Het was meteen een match. Langlaufen is een technische duursport en bij de vereniging heerst een fijne sfeer waarin iedereen zich op zijn eigen niveau met de sport bezig kan houden.
Ik ben er dan ook ontzettend trots op dat er ieder jaar weer zoveel mensen bij ons hun eerste ervaring met het langlaufen opdoen om er daarna nog jaren plezier aan te beleven om op de baan en in de sneeuw op de latten te staan.
Sinds oktober 2022 ben ik toegetreden tot het bestuur van de vereniging als secretaris. Het bestuurslidmaatschap geeft mij een goede kans om meer te integreren in de vereniging en meer zicht te krijgen op alles wat er speelt in en rondom de vereniging. Als ik volgend jaar definitief gestopt ben met werken wil ik graag nog meer concrete activiteiten gaan doen zoals b.v. een keer bardienst draaien of (meer) spierpijn oplopen bij het baan leggen.
Ik ervaar de vereniging als een warme en sociale club, waar men oog heeft voor elkaar en waar ook aandacht wordt besteed aan de mensen die de vereniging maken. Daar wil ik vanuit mijn rol graag een steentje aan bijdragen.
Volgt
Ik ben inmiddels al een jaar of tien enthousiast lid. In 2017 werd iemand gevraagd om een nieuwe website op te zetten en zodoende kreeg ik ook een kijkje achter de schermen van de vereniging.
Nu ik ook meer tijd heb wil ik me graag verder inzetten voor deze leuke, fijne en professionele vereniging. Onze website is de spin in het web van de communicatie maar er zijn meer media waarmee we onze doelgroep proberen te benaderen. Ook willen we de behoeften van onze leden en cursisten zo goed mogelijk invullen door ons aanbod aan sport- en andere activiteiten steeds te verbeteren, te verbreden en te vernieuwen.
Zes jaar geleden ben ik bij een open dag geweest en eigenlijk direct heel enthousiast... In de loop der tijd steeds meer gaan helpen bij verschillende activiteiten.
Nu dus in het bestuur waar ik hoop van waarde te kunnen zijn voor het organiseren en begeleiden van verschillende evenementen. Ook in de zomerperiode. Bijvoorbeeld het fietsweekend. Blij onderdeel te kunnen zijn van deze vereniging en op mijn manier een beetje te kunnen helpen.
Ik ben al bijna 20 jaar lid van deze gezellige en enthousiaste vereniging. Naast zelf langlaufen op de baan, geef ik elke maandagavond conditietraining aan een groep leden die het gehele jaar rond actief willen blijven. Voor mij staat het plezier in sporten altijd voorop. Tussen 2009 en 2017 was ik ook al Bestuurslid Technische Zaken. Toen een heel andere tijd, met twee keer verhuizen en (her)inrichten van het terrein in verband met de bouw van het nieuwe zwembad en de bouw van een nieuwe skihut. In juni 2021 ben ik opnieuw gevraagd bestuurslid te worden. Ik ga met de nieuwe enthousiaste medebestuursleden graag de uitdaging aan om alle activiteiten en nieuwe initiatieven weer in goede banen te leiden. Met de vele vrijwilligers die deze vereniging rijk is moet dat zeker lukken!
A: De Skihut, Tobbepad 4, Groenhovenpark Gouda
E: secretaris@langlauf.nl; lessen cursus@langlauf.nl
T: 06 8342 1573 (tijdens openingsuren)